Vem har sagt att livet ska vara lätt?


De har varit en händelserik helg vilket resulterat i min frånvaro. En människa som jag inte kände klämde mina fingrar i en bildörren så i två av fingrarna har ledbanden klämts ordentligt, rehab ETT ÅR på handen, väldigt väldigt kul... De enda jag bad och böna om var att ja inte ville ha gips med tanke på hästarna så de slapp jag tack och lov, men ena fingret är fult och snett, men men skönhets problem! En stor karl spydde Sanchez rakt i nacken och mina bil-säten blev också lidande, jag har "vabbat" åt C eftersom han fått nytt magsår och spytt blod en hel natt, Mulle är sämre och får inte komma hem som planerat.. Ja... Behöver ja nämna mer? Ibland undrar man hur mycket ens kropp och psyke pallar, de sätts iaf på prov sånna här gånger!

Men men, handen är mitt minsta problem just nu. Tejpade fingrarna imorse och var i stallet klockan sex, red Kevvan först. Hon skötte sig jätte bra och var super fin! Sen skulle ja rida Sammy, lite spänt att hoppa någon annans häst. Men gud så kul de var och de gick så bra, över förväntan! Vi började med lite travbommar och hoppade sen lite på ett rättuppstående. Han och Kedves är som natt och dag vilket är väldigt roligt. Honom måste man driva igång lite grann vilket är fullkomligt förbjudet på Kedves. Men när hinder kommer med i bilden så ökar han sin växel av sig själv lite grann, men lagom och är väldigt lätt att få tillbaka igen. Inte som lille turbo-Kevvan ;-) Så imorgon blir de hoppträning på både Kedves och Sammy, ska bli ritktigt kul!


ha en fin tisdag!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Kul att du kan rida med fingrarna ! Hoppas Mulle piggar på sig , stackarn..

2011-05-10 @ 17:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0