Knäckt..


Som om vi inte haft nog med sjukdomar och skador så står nu även Mulle på Mälarkliniken med brutet ben :'-( Min älskade More Of Moulin, jag vill inte att du ska försvinna från mig än! Han har tre frakturer i knät, än så länge ser de ganska bra ut. Frakturerna ligger i "läge" och har vi tur så kan han läka ihop av sig själv. De går inte att operera benet, möjligtvis steloperera vilket vi sagt nej till. Han är världens mest lekfulla, glada och spralliga kille och ska han fortsätta leva så ska han också få leva så inte med massa metallplatter och sånt som gör honom rörelsebehindrad.
Jag har seriöst ont i hjärtat, jag känner mig inte hel.. Den hästen har varit med mig i så många år, lärt mig så mycket och framförallt är han min första egna häst som alltid kommer ha den speciella platsen i mitt hjärta! De är för tidigt för honom att säga hejdå nu, alldeles för tidigt..




Efter som ingen jäkla ambulans svara så blev vi tvungna att få in honom själva i våran transport, men han var duktig och efter en stund lyckades vi trycka in honom på tre ben..










Jag älskar dig, se till att bli frisk nu så du får komma hem till oss igen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0