Jämna plågor


En liten update vore kanske på tiden. Som dom flesta vet så har jag brutit fingret och är gipsad i tre veckor till och börja med.. För er som inte hängde med så JA, jag lyckades göra illa samma hand samma vecka! Första besöket på akuten berodde på att ja klämt den i en bil dörr, men då hade ja bara sönder ledbanden i tre fingrar. Med lite piller och envisa så hoppa jag två hästar i onsdags, gick jätte bra men när jag hoppa bana på Kedves i slutet så lyckades jag på näst sista hindret landa jätte illa med fingret mot hennes manke. Förmodligen berodde de på att jag satt och tog de försiktigt med den handen hela tiden för jag ville inte göra illa den mer, resultera i att jag vred av fingret.. hur som helst man får kalla mig klantskalle, dumbo, oförsiktig osv men en sak är klar och de är att jag har en förjävlig OTUR!

Tävlingarna framöver är avbokade för en hur mycket jag vill så är de bara att inse att jag kan inte åka och tävla med en gipsad hand, jag har endast tummen och pekfingret rörligt. Så himla tråkigt! Jag som hade laddat så för att åka på meeting till Älvkarleby.. Och Kedves har gått super senaste tiden. Therese är iaf snäll och håller henne igång medans jag inte kan. Känns så konsigt att bara sitta på en stol och titta på medan nån annan rider ens egna häst OCH tar hand om henne. Tjejerna i stallet borstar, sadlar och tränsar henne. Vill bara kunna själv, man blir deprimerad av att inte kunna hålla igång som man brukar. Men men, de läker och snart är jag tillbaka i sadeln igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0