Sjuka djur, migrän och vår.

Det verkar som att våren ÄNTLIGEN är här! De var så härligt att köra till jobbet imorse vid sex när solen titta fram och de var ljust ute!

Den senaste veckan har varit lite turbulent. Snobben var på Ultuna förra veckan, men ska tillbaka imorgon för vidrae utredning. Min nya bil har varit inne på verkstan tre gånger under en vecka, de är nån lampa som tänds med jämna mellanrum men man kan inte hitta felet så nu ska den lämnas in på audi, irreterande!
I förrgår kväll när jag red Kaiser med Kersti så fick ja värsta migrän attacken, de svartna för ögonen och snurra och de kändes som min hjärna skulle ploppa ur huvudet, hemskt! Låg decka hela gårdagen och har kollat OC, älskar den serien! Mitt upp på allt annat så ringer mamma igår eftermiddag, då är Mulle dålig! Hög feber och helt skakig efter att Jonna ridit honom. Så mamma var ute i stallet och longera han till tolv igår kväll. Vi vet fortfarande inte vad de beror på, men tror de är kolik. Är han inte bättre idag så får vi åka in med honom. De är så himla hemskt när ens djur är sjuka för dom är så himla hjälplösa. Dom kan inte berätta vart och varför dom har ont.. Mina älskade djur, Kedves är iaf pigg och glad! Är på väg att brunsta så hon har humör som en riktig bitch! Kertsi red henne i måndags och efter lite diskussion gick hon jätte fint! :-)

Blir inte Mulle värre så tänkte jag träna med Kedves ikv, har lite ork för de iallafall. Fortfarande ont i huvudet och lite illamående, men orkar nog ta ett par skutt.
De blir Falsterbo i sommar iallafall med mamma och Jeanett! Ska bli så roligt! Förhoppningsvis får ja med mig C eller nån rolig kompis ett par dagar. Jag kommer nog inte kunna stanna hela veckan iaf eftersom jag jobbar, men åker ner i slutet på veckan och kollar finalerna.

Har förmodligen två meeting inplanerade i sommar också, grymt spännande och kul!
Nu ska ja be en bön för att mina djur blir bättre och jobba på ett par timmar till, tänk att en olycka sällan kommer ensam. Men när de är svårare tider så vet man alltid att bättre tider kommer. Våren och solen ger mig iallafall glädje just nu!





Camilla hade tagit jätte fina bilder på Kedves i lördags, tack för dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0