God fortsättning!

Gott nytt år i efterskott!
Jag har inte hunnit skriva nått på flera dagar, de har varit full rulle kan man säga! Jag har knappt hunnit komma innanför dörren hemma innan jag har varit på väg igen.
Jag har iallafall haft en fantastiskt rolig och skön nyårshelg! På nyår var jag hos Kalle på middag. Grabbarna hade lagat tre-rätters middag och den var riktigt gott! Tolvslaget firade vi med alla andra uppe på St Olof där stor fest hölls. Kvällen var jätte rolig, men vid tre-tiden var vi rätt matta så jag och Vican stappla hem till mig i den lilla nedförsbacken från st olof. Och de var som att åka skidor med tanke på all den snö som kommit och våra suveräna skor vi hade! Väl hemma var kvällen inte slut.. Jag lyckades dra en till blåtira över knät och vi vräkte i oss mackor som att vi inte sätt mat förut. Sen hade jag tydligen pratat i nattmössan rätt ordentligt, börja prata om en jag kände som sydde nyårsklänningar och allt möjligt óch Vican dum som hon är trodde jag tala sanning och gjorde allt för att hålla sig vaken för att höra mer.. Herregud vad jag skratta dagen efter när hon insåg att inget jag sagt var medvetet och inget var sant, hahaha!


Var väl inte den piggaste på lördan, men jag var tvungen att ge mig ut till stallet för att packa och fixa allt för söndan.
Söndan gick helt åt att flytta Kevvan. Världens snällaste C hjälpte till och körde även transporten vilket mamma uppskatta eftersom hon inte är helt förtjust att köra i all snö. Kedves boa in sig på engång med att rulla sig. Jag tog en ridsväng i ridhuset och Kedves var något het på gröten efter att ha vilat i en och en halv vecka. Men efter en stund lugnade hon sig och kom till ro.
Idag har vi haft dressyr träning och hon var hur lugn som helst! Kändes så himla skönt att hon redan varvat ner och infunnit sig i sitt nya hem :-) Jag kan inte säga annat än att jag redan stormtrivs!

Nu ska ja krypa till sängs, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0