Världen är full av idioter.

Fullspäckat schema igår, men dagen flöt på och jag hann med de som jag skulle. OCH ja blev gladare framåt dan ;-) Ledsnade helt på pappersarbetet efter lunch så jag tog bilen och gjorde en stor städning. Dammsög och tvättade den så nu är de riktigt kul att åka i den igen! Åkte direkt till stallet efter jobbet och sällskapade Malin lite medan hon tittade på Therese dreyssträning. Tänk vad häftigt de vore om jag och Kedves skulle bli sådär bra nångång i framtiden på dressyr? Vi kanske aldrig kommer bli så bra, men att kunna ha den där kontrollen och kontakten med hästen, häftigt! Sen hade jag hoppträning och det gick så himla bra! Red på tredelat bett och KORS I TAKET så var hon riktigt lydig! Jag red med ben, ben och åter ben och hon var toppen. Hoppade runt på volt och hon gick som en klocka! Jag håller verkligen tummarna för att träningarna ska fortsätta gå såhär bra! Förra onsdagen gick ju också lysande!

Sen var de ryttarmöte i Rävsta, känns kul att säsongen är igång igen och jag känner mig faktiskt laddad! Hoppas att detta år blir lyckat!




Sen undrar jag vad de är för IDIOT som härjar runt och snor hästar?! En stackars fin ponny från Rävsta blev stulen i tisdags kväll. Som tur är så har dom hittat den och den är tillbaka i tryggt förvar i stallet. Men vem stjäl en häst?! Stackars lille ponny, måste varit jätte förvirrad och olycklig innan den blev hittad. Man blir så himla orolig när sånt här händer om de kommer hända igen. Mulle står ju bara ett stenkast från ridskolan. Tror dock att man aldrig skulle få med Mulle obehindrat om man stal honom, han skulle förmodligen slita sig och springa hem för han är så harig mot okända människor och när saker inte är som de brukar. Hoppas att idioten åker fast!


Ha´re!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0