Pausfågel.

Min älskade fina mobil har vaknat igen, thank good! Igår när jag skulle bära vattenhinkar i stallet så halkade ja och föll pladask framlänges och hinkarna flög i luften. Detta resulterade i mycket vatten överallt och även i mina ficka där mobilen låg. Vican tyckte hon kom med en lysande ide att man kunde stoppa in den i ugnen på femtio grader och låta den ligga och torka. Men de vågade jag faktiskt inte prova. Jag är ingen handy-man och när ja väl försöker vara de så resulterar de oftast i katastrof. Som i söndags så skulle ja imponera på C genom att göra frukost och till frukosten skulle de även ingå kokta ägg. Kaxigt lägger ja i äggen och ska salta vattnet, medans jag babblar på om allt och ingenting, märker efter en stund att vattnet ser grumligt ut.. Då har jag hält i ett halvt örtsaltkar i vattnet.. Jaja, salt som salt och äggen har ju faktiskt skal. Efter si så där tjugo minuter börjar ja tappa tålamodet på hans sämsta spis han har som aldrig blir varm. C går förbi spisen och tycker de var fasligt ångande varmt vid spisen. Ja hade satt på fel platta.. Så jag skulle inte tro att ja vågar pröva lägga in en iphone i ugnen för de kan sluta hur som..

Igår fick ja höra ordet "pausfågel", vad tusan är de undrar ja? Detta ord snurrade i mina tankar inatt tills ja somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0