Onsdag

Jag har fått skäll av Vican, jag är en helt sämst "gå ner i vikt" kompis. Men de är ju så himla dö tråkigt att tänka på vad man äter heeeela tiden. Iof är de också skit tråkigt när ens rumpa har blivit big-as och knappt kommer i byxorna. Men jag är ju en lycklig prick iaf ;-) Men ja ska faktiskt ta tag i att börja promenera mer igen och nu är Kedves igång på riktigt igen så de ger sig nog med tiden!  Vican tog med mig på powerwalk i måndags och jag har fortfarande dö ont i höfterna efter de så bevisligen har jag tappat min form över julborden, men vi är back snart igen!
Hade feber igår på jobbet så ja åkte hem redan vid två och satte mig i en varm dusch och samlade krafter för stallet. De blev en snabbis i stallet och ingen ridning, men mycket gos. Mitt dåliga samvete över att ja bara orka vara där en snabbis tog över så ja gödde henne med mycket godis innan jag åkte, då får jag plus poäng av mamma iallafall för hon tycker att Kedves aldrig får nå godis ;-) Åkte hem till c och stupa i soffan. Blev behandlad som en prinsessa med maten serverad på bordet och nerbäddad.
Känner mig piggare idag, eller är iallfall feberfri än så länge och är på jobbet. Kevvan och jag har våran första hoppträning för i år ikväll och de har jag laddat för i flera dagar så jag måste orka! Ska bli roligt att ta några språng. Kommer förmodligen vara jätte ringrostig, men förhoppningsvis kommer vi i fas fort!


Ha en bra Lill-lördag!


Förresten, jag fick förklarat för mig vad en paus-fågel är igår. "Typ som reklam på TV, en paus mellan programmen, alltså nånting som man kan roa sig med emellan nått annat", vet inte om ja blev speciellt klok på förklaringen, men de får väl duga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0