Helgen.

Helgen har sprungit iväg som vanligt, men jag har hunnit med mycket! I fredags var jag i stallet nästan hela kvällen. Red med Matilda och fick även prova hennes häst Casir, vilken super fin häst! Helt underbar att sitta på! Sen hämta jag C på jobbet och deckade fort i sängen när vi kom hem.
Igår gick också stor del av dagen till stallet. Var ute och red på fältet i solen, jätte härligt! Sen gick jag in i ridhuset en sväng för Kersti skulle rida Kedves. Det gick jätte bra för dom och dom verkade trivas riktigt bra ihop! Så jag ser framemot fortsättningen! Själv fick jag pröva rida Kaiser medans, en stor friser häst. Inte riktigt den typen av häst som jag är van vid, men gud så häftig! På kvällen var jag på tjejmiddag hos Emma med mina gamla stall-tjejer. Emma hade lagat super god mat och vi hade som vanligt tusen saker att prata om, dock enbart hästsnack ;-)

Idag har jag flängt runt med mamma hela dagen. Först tog vi en lunch hemma i våran lägenhet och jag fick äntligen hem en dammsugare från mamma, så nu är de rent och fräscht hemma igen!
Sen åkte vi först till Mulle och jag tog en långpromenad med honom i solen. Så äntligen blev min Mulle-abstinens botad ;-) Vi joggade i snön och Mulle tyckte de var super kul och börja busa, för mig var de något jobbigare att jogga i hans tempo samtidigt som ja fick hålla i honom ordentligt, men kul var de :-) Sen var de full fart ut till Kedves för löshoppning. Och hon var SÅÅÅ duktig, hoppade 1.30 som om hon inte gjort annat. Backade av perfekt och fick fantastiska språng, hon imponerade många! Så himla kul att se! Efter Kedves hade jag lovat att löshoppa söta Deconte också. Hon skötte sig också exemplariskt och var duktig!

Nu har jag äntligen landat hemma i mammas soffa och ska snylta lite mat ;-) Det blir lövbiff, mmmm! Rena, rama lyxen mot vad jag är van vid nu när jag bor hemifrån.

Kort och gott så har helgen gått åt hästarna, men ibland är de riktigt skönt att avstå "huvudvärks-drickan" och vara pigg och kry om helgerna och ägna sig åt dom fyrbenta :-)

Ha en skön söndag, för mig blir de sängen tidigt framför Wallander!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0