Svensk sjukvård..

Herregud vilket snökaos! Förbannade svenska vinter. Jag själv kom inte ens loss från parkeringen hemma, men ja har blivit väldigt bra på att blinka med min blåa ögon så jag fick ett par bygg-grabbar till hjälp som putta mig hela vägen till en nerförsbacke. Tusen tack!
Ringde till stallet också för att fråga om mockning till Kedves för jag tvekar att jag kommer ut dit idag. Där hade dom de också kaos, hästarna kom inte ut i hagarna för all snö så dom höll på att ta in dom igen. Skönt att veta att min lille polle står tryggt i sin box iaf!
Åkte och lämnade Helena, Andreas och Vinnie på arlanda igår kväll. Dom ska till Thailand i tre veckor, snacka om att åka i rätt tid! Appropå Vinnie så har han fortfarande så ont i benet, min lille prins. Han klättrade på en flyttkartong hemma hos mig förra veckan och hoppade ner och ramla och gjorde illa benet. Vi trodde att knät hoppa ur led för han vägra strecka ut de. På akuten fick han smärtstillande och dom tror att de bara var någon mjukdelsskada. Men nu verkar de som att han fortfarande har ont i smalbenet, som dom inte röntga.. Dom röntgade bara knät eftersom vi trodde de var där han gjort sig illa. I vilket fall så åkte dom till Thailand iaf vilket jag tyckte dom gjorde rätt i för benet kan inte vara av eftersom han imellanåt går och tom springer på de. Kärringen på närakuten hade dock sagt så j*vla dumma grejer till Helena när hon ringde dit igår för att fråga om råd. Hon hade i princip menat på att Helena var en dålig mamma som valde att åka till Thailand med Vincent. Den som känner min syster och hennes förhållande till sitt barn VET att hon ALDRIG NÅGONSIN skulle utsätta honom för nånting som gjorde honom illa! Hon är den absolut BÄSTA mamman som man kan vara och Vincent går ALLTID först för henne! Blir så himla förbannad på den där kärringen! Helena var helt knäckt stackarn. Till saken hör också att förra året när dom var i Thailand så fick Vincent RS-virus och låg inne på sjukhus länge. Det var däremot SVENSK sjukvårds fel!!! Han hade förkyld och dålig under en lång tid och Helena var flera ggr med han hos läkarn, men dom sa att de bara var en vanlig förkylning och tyckte hon var överkänslig. När dom kommer till Thailand blir Vincent jätte dålig och läggs in och vi får då reda på att han har RS-virus  och har haft de ett tag! Tack och lov är de super sjukvård i Thailand och våran älskade Vinnie blev bra tillslut! Som sagt svensk sjukvård kan ta sig nånstans och jag min syster är världens bästa mamma till sitt barn!
Oj nu blev de vädligt lånt inlägg, men ja var tvungen att skriva ut min frustration.
Det känns som att de här kommer bli en väldigt lång dag.. Kör försiktigt alla, bättre att lämna alla "måsten" till en annan dag och tvinga sig själv att stanna inne idag. Kolla en mysig film eller kanske ägna sig åt sånt som man inte brukar göra så ofta, rensa i nått skåp hemma eller nått ;-) Själv ska ja arbeta på ett par timmar, har inte så mycket att göra eftersom lastbilarna inte kommer fram. Men ja har ju solarium och kaffe så de är ju toppen att roa sig med!

Världens bästa, hoppas ni får de bra nu i solen! Jag älskar er!


Ha en skön fredag och ta hand om varann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0