Jobbar för tre..

Hej på er!

Termometern visa -25 imorse när jag klev utanför dörren kvart över fem, PAIN! Mina växlar på bilen hoppa ur hela tiden för dom var frusna, så ja fick sitta och hålla emot dom hela vägen till jobbet. Sitter här med haldsuk och dubbla tjocktröjor.. Skit vinter!
Vi har lite halv snurrigt på jobbet just nu så idag jobbar jag för tre, sitter här med tre telefoner och de känns som att ja har börjat jobba på en telefonväxel.. De är okej att svara när de är trevliga och förståliga kunder, men vad trist de är med folk som är otrevliga och översittande. Jag fungerar ofta som en liten vänlig mellanhand här på jobbet bland alla grabbar, jag jobbar ju själv med ca 21 killar. Kan ni tänka er hur mycket svordomar och testosteron som haglar ibland? MYCKET kan jag säga. Vad vore grabbar utan oss tjejer? Vi är nog den bästa lugnande faktorn ibland. Bara idag har jag räddat två argsinta diskussioner, lite vänlig och förstående röst och lite medlande så gick de ur världen. Kanske har mitt år på dagis varit givande för de här jobbet också? ;-)

Det blev ingen träning igår pga kylan, men jag red ett pass i ridhuset själv istället. Kedves var så fin! Hon blev riden av Kersti i måndags och Therese i tisdags så det var ett väldigt tacksamt ridpass igår med en genomarbetad häst.



Nu ska jag återgå till min telefonväxel och försöka få något gjort. Ha en bra torsdag, imorgon är de efterlängtade fredag igen och då ska jag på massage, skönt!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0