Vår

Åh vad jag älskar att våren äntligen har kommit fram. Igår efter att ja ridit ett hårt pass på Kevvan tog ja mig tiden att koka en kopp kaffe och satte mig i vårsolen och kollade dressyrträningen på utebanan, de var sååå mysigt! Solen verkligen värmde mot huden.
Kedves gick för övrigt jätte bra, har börjat rida med dressyrsadel när jag markarbetar henne. Väldigt ovant i början när man är van att sitta som i en stjärtlapp i hoppsadeln ;-) Men hon gick som en ängel, man kommer åt henne mycket bättre med dressyrsadeln. Idag på morgonen hade ja träning med Theres. Först gick de uruselt och mitt dåliga tålamod tog över. Ja blev jätte frustrerad och irreterad.. Blir förbannad på mig själv efteråt när ja blir sådär för ja vet att de är såå jäkla dumt! Kedves avskyr när ja blir sådär frustrerad och de hela slutar med att vi båda är helt förvirrade.. Therese var snäll och hoppade upp och fick rätsida på sakerna igen och ja kunde återta sadeln när ja lugnat mig ;-) Riktig lyx att ha nån som bara kan hoppa upp och få till de! Sen gick de strålande och hoppningen gick grymt bra, hoppade på åtta och hon bytte gallopper galant och lysnade på hjälperna.



Idag när jag slutar jobba ska jag åka och hälsa på mina älskade dagis barn, hoppas dom kommer ihåg mig! Har inte varit där sen i julas så de ska bli så himla roligt att träffa dom. Dom växer så de knakar!

Igår var jag duktig, joggade 5km i spåret efter stallet, städade hemma o tvättade. Har en del kvar att ta tag i idag också ska panta burkar och lite sånt, men de är iallafall en början :-)

ha en super tisdag, hejsvejs på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0