Träning

Fredag igen, sköönt!

Var uppe med tuppen imorse och åkte och tränade i Björklinge. Lite nervöst att visa upp John våran utveckling, men han var nöjd så jag kunde andas ut. Han var faktiskt jätte nöjd och tyckte att jag gjort ett fantastiskt jobb dom senaste månaderna. De är alltid lika skönt att få de man själv känner bekräftat av någon annan. De finns alltid saker kvar att jobba på, men de gör de med alla hästar och de är väl kanske de som just är de roliga med ridsporten att de aldrig finns ett slut, de finns alltid nått att jobba på än hur proffsig du är. Jag är iallfall jätte nöjd med träningen och det var riktigt kul att komma dit och träna, hoppa Johns utmanande banor som verkligen får en att tänka till och man sätts på prov. Kedves skötte sig fantastiskt och verkade känna sig hemma på engång hon klev ur transporten, min lilla prinsessa har blivit så fin! Men imorgon ska hon få vila och bara va, kämpen har hoppat fyra dagar på en vecka (med markarbete varannan dag) så hon är förtjänt av lite vila. Dock skulle nog Kedves vilja hoppa varje dag om hon fick ;-)

För mig är de jobb som gäller denna fredag kväll, trist! Håller på att lära mig massa nytt så de snurrar på bra här i huvudet. Men de är roligt att lära sig nya saker, man blir mer erfaren och självständig.
De blir direkt ner i bingen när jag kommer hem härifrån, hållt igång sen fem imorse och imorgon väntar en full späckad dag! Många tycker att ja ofta har hundra järn i elden och planerar min tid väldigt dåligt. Ofta planerar jag saker som de egentligen inte finns tid till och ja får vända ut och in på mig själv, men jag har mött min överman! Nämligen mr C, herregud vad dålig han är på att planera och organisera. Imorgon ringer klockan åtta och sen ska vi hinna flytta åt hans syster, baka, Martin m. familj kommer på fika, en kompis ska komma och byta däck, vi ska storstäda huset,  vi ska handla, en annan kompis kommer på fika, Sancho ska komma och grilla. Hur fasen ska vi hinna med allt detta? De är fantastiskt att två så tankespridda och oorganiserade människor som oss två har funnit varann ;-)


ha en skön fredag och helg!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hittade hit !!

2011-04-05 @ 17:28:20
Postat av: Viktoria

vad roligt :-)

2011-04-05 @ 18:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0