Jobb

Senaste veckan har de varit jobb, jobb och åter jobb. Känns som att ja mer eller mindre bott på jobbet. Har börjat med lite nya arbetsuppgifter som gör att jag kommer få jobba kväll varannan vecka. Känns helt okej, men lite slitsamt såhär i början. Jag och C har ju inte allt för mycket tid tillsammans så förra veckan åkte ja med till Motala tre nätter i rad efter jag slutat jobba.. Enkel och bra lösning för att få umgås, dock kostade de lite sömn ;-) Men de var roligt, satt och prata om allt mellan himmel och jord, stannade vid vägkanten och drog en kiss, fikade och lyssnade på musik. Ett annorlunda sätt att umgås, men mysigt ;-)

Den här veckan ser iallafall normal ut, jag jobbar dag och slipper jobba i helgen. Har inte haft en ledig helg på tre veckor så de ska bli skönt! Nästa vecka är de ju påsk också och då blir de långledigt!


Att definera ordet lycka är svårt, enda gången man kan göra de är när man verkligen känner att man mår bra och är lycklig. De är jag just nu! Mina dagar är fyllda av skratt och ja känner mig så himla tillfreds inombords, lugn i själen och mina problem är små bagateller.
För ett år sen mådde jag inte alls så här bra, ja ville inte gå ur sängen på morgonen, allting var tråkigt, många tankar och funderingar, kände mig ledsen inombords, stressad, vaknade med hjärtklappning på nätterna, magkramper osv.. Jag vet vad allt de berodde på, men jag ville inte inse de. Ja är så himla stolt över mig själv att ja tog tag i problemen tillslut och gjorde nått åt saken. Man lever bara en gång och man kan inte leva för andra och hjälpa alla andra hela tiden. Man måste hjälpa sig själv först och de gjorde jag. Ibland kommer ett dåligt samvete krypande över att ja kanske skulle hjälpt till mer, men jag gjorde samtidigt vad jag kunde. Och av att dömma idag så är de inte bättre, snarare sämre.. Jag är så glad att jag lämnde de där.. (Vill och kan inte skriva ut hela historien, men ni som känner mig vet vad de handlar om, för er andra får de vara lite luddigt :-) )

Hur som helst idag slutar jag tre, då blir de ridning och mys med Kevvan. Hon fick sig sin första vårdusch igår, med schampoo och allt så hopppas hon är lika ren idag! Sen blir de promenad och hem och slappa framför TV:n. Jag och John har inte lyckats koppla in våran tvättmaskin än så nu får stackars C stå ut med alla mina lortiga kläder. Har tagit dit en hel säck med kläder som ja tänkte utnyttja hans tvättmaskin och tumlare med ;-)


ha en skön måndag alla, kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0