En ny kärlek <3

God morgon mina vänner.

Det var ett tag sen jag skrev, men de har varit en minst sagt händelsrik vecka. Tänkte börja med att välkomna min andra systorson till världen <3


Han föddes i måndags vid halv fem tiden. Jag var hemma hos Helena och Andreas för dom kände att de var på gång och de gick super fort. Vattnet gick när jag var där hemma och dom åkte i ilfart in vid två och halv fem var han född :-) Så nu har lille Vinnie blivit storebror. Så mysigt med en till liten familjemedlem, han kommer förmodligen heta Leon eller William.

Jag har varit hästskötare på dressyrtävling, spännande eftersom jag aldrig tidigare varit på dressyrtävling mer än i globen osv.
Duktiga Kattis åkte dock ut från placering efter sista ryttaren, lite surt men dom var i de stora hela nöjda :-)


Båda mina hästar har varit dåliga också. Mulle fick en rejäl spark på knät i hagen och har varit blockhalt. Stackarn har knappt kunnat gå utan att ramla ihop. Men nu är han ätnligen på bättringsväg! Kedves har åkte på nån förkylning, varit väldigt hängig och hostig, dock utan temp. Men hon fick vila i påskhelgen och har piggat på sig nu. Många tror att hon kan ha reagerat på pollen, aldrig varit med om de förut men de verkar ju väldigt troligt faktiskt.

Mulle älsklings stackars knä..


I övrigt har helgen och påsken varit lugn. Vi har njutit av våren och umgåtts med familjen. Planterat blommor, ätit god mat och bara haft de bra!


Idag får jag besked av mamma hur de gått med fina Kaiser som olyckligt blev sparkad i mitt gamla stall. Han har varit på Ultuna en vecka nu och jag håller alla tummar jag kan för att Sari ska få hem honom igen, men de ser inte så ljust ut just nu. Tänker och lider med henne verkligen, att ens dröm kan krossas så fort. Äntligen hade hon ju fått hem sin stora dröm, en frieserhäst!

Som sagt har de varit en halv galen vecka, men jag känner mig på bena igen och mina djur börjar bli bättre. Snobben haltar dock väldigt mycket igen, trotts medicinering.. Han har fått diagnosen atros som även vi människor kan få när vi blir gamla. Man får spara på hans kropp, inte så långa promenader och han får inte springa lös osv.. Förhoppningsvis kan han leva såhär ett tag till framöver om han inte får mer ont!

Ha en skön onsdag alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0