Torsdag

Efter jobbet idag åkte jag förbi min kära farmor för att lämna en ny morgonrock och nattlinne som jag hittat åt henne. Det slog mig verkligen hur hemskt de är att jag inte tagit mig mer tid att träffa henne medans hon var frisk. Hon har alzeimers (vet inte hur de stavas) nu och har haft de sen ett par år tillbaka.. Satt där en timme och prata med henne, men de är som att prata med ett barn. Hon vet inte vem jag är och pratar helt omsammanhängande, så jäkla hemsk sjukdom! Innan hon blev sjuk var hon världens bästa farmor, man kunde prata med henne om allt och jag älskade att lyssna på hennes gamla historier. Hon är fortfarande världens bästa farmor, men de är inte "hon" man pratar med längre.. Känns så sorgligt att de bara är ett skal kvar av henne och i är de bara en ond sjukdom som lever...

Efter besöket hos farmor var de stallet som vanligt som gällde. Kom dit vid halv sju och fick skynda mig att rida ut för de mörknar ju så jäkla snabbt nu! Som tur var hade Josefin varit snäll och mockat på dan och Jonna skulle rida lektion på Mulle så ja hade bara en häst att rida. Så ja och Kedves gav oss iväg och klättra i skogen, jag vet inte vem av oss som var mest rädd för alla konstiga ljud och de blev helt bäcksvart! Men tack och lov kom vi hem hela och Kedves tog med mig hem på sin rygg. Var lite nervös ett tag att jag skulle bli kvarlämnad i skogen ;-)

Nu blir de dusch och sängen! Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0