Alltiallodag

Hade en riktigt skön dag igår. Åkte direkt till stallet efter jobbet och Jonna ville hoppa så vi byggde en liten bana. Jag hade ingen lust att hoppa så jag fick agera instruktör, herregud vad rädd jag var! Förstår att Hempa kallar sina ryttare för självmordspiloter ibland.. De kan verkligen se så ut när man ser de från backen! Inget illa menat mot Jonna, jag kan nog se precis likadan ut när jag far fram. Sist jag var i Håbo och tävla skrek folk och höll för ögonen när Kedves sattsa över varje hinder som att de vore en 1.40 bana! Men de börjar ta sig för Jonna och Mulle och imorgon är de hoppträning igen för dom, kul!

När banan endå stod framme så tänkte jag att jag skulle hoppa lite själv. Förra veckan jag hoppa Kedves så var hon som en kattapullt! så igår tänkte jag att vi skulle bara ta de lite lugnt, men hon var så himla duktig. Mycket lugnare än förra veckan! Så de sluta med att vi hoppa bana på 1.20 :-) Så himla skönt att hoppa själv ibland. Man tar sakerna i sin egna takt och jag blir konstigt nog modigare då.. Kedves kan, ingen tvekan om saken. Men personen ovanpå måste också vara redo. Igår kändes vi som ett, helt fantastisk känsla när de känns så bra.

På vägen hem stanna jag på macken och hyrde en film. "Lagade" keldas-tomatsoppa (kan verkligen rekomendera den, snabbt, enkelt & väldigt god!) och somna klockan tio när filmen var slut.

Idag ska jag ut och rida med den nya hästen i stallet. Ska bli väldigt intressant att se hur de går. Hoppas Keddan sköter sig och visar sina bästa sidor. Meningen är att hon ska vara ett lugnt sällskap eftersom Santos aldrig tidigare har varit ute och ridit hos oss sen han kom förra veckan :-)

Var iväg på lunchen också och handlade sånt jag behövt handla ett bra tag nu, men pengarna har råkat rinna iväg på annat... Men den här månaden tog jag mig i kragen och la pengar på saker jag är i behov av. Det blev:
- underkläder
- nya krämer
- träningskläder

Har också ställt mig i bostadskö idag, både i Sthlm och Sigtuna. Börjar bli extremt sugen på att skaffa mig ett eget place, kan tänka mig ett andra hans kontrakt bara för att "prova" på ett tag. Vi får helt enkelt se vad som erbjuds :-)

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0