En ohändig tjej

Nu har jag börjat bli rejält förkyld också.. mitt imunförsvar måste vara bland de sämsta! Har så ont i halsen och öronen, känns som jag har hostat sönder mina lungor inatt.. Men men, jag har varken lust eller råd att vara sjuk så de är bara att bita ihop. Var och handla halstabletter imorse så de är bara att knapra! :-)

Igår åkte jag till stallet direkt efter jobbet. Jag och Kim tog oss en sväng ut på Kedves & Santos. Åkern var helt okej så vi trava och gallopera lite där. Sen var de bara att kasta om för att hinna rida Mulle också innan de blev mörkt. Han var såååå fin min prins! Det är så otroligt roligt att få rida honom ibland. Jonna rider ju honom ca fem dagar i veckan nu så de blir inte så mkt ridningen för mig på honom. Men de uppskattar jag verkligen för då har jag mer tid att koncentrera på Kedves! Men de är så mysigt att få ha honom själv ibland :-) Vi gallopera ganska mycket, tränade förvänd gallopp osv. Helt fantastiskt att sitta på en häst som förstår vad man vill och är så skolad. Kedves är också duktig, men har väl inte riktigt kommit så långt i dressyren ;-) Sen var de mockning och fixa åt tre hästar eftersom jag hade hand om Louis också. Tack och lov så var mamma snäll och kom ut och hjälpte mig. Jag har blivit så bortskämd ett tag nu när jag bara har haft hand om Kedves varje dag, men de var bara roligt att ha lite mer att göra :-) Väl hemma så åt jag en sallad och decka i soffan framför I form med Anna Anka.. Hon är väldigt speciell den där Anka, ingen människa av min smak. Alldeles för ytlig.. Men ganska underhållande :-)

Hoppas att förkylningen börjar ge med sig idag, har träning ikv så jag vill verkligen piggna till under dagen!

Igår fick jag även hjälp av killarna på jobbet att byta däck på bilen också. Fick stå bredvid för att lära mig om jag skulle få punka nån gång. Så nu kan jag även de ;-) Grabbarna här är helt fantastiska här, dom är så hjälpsamma! de uppskattas mycket av en ohändig tjej som jag ;-)

ha en skön onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0