träning i måndags

Hann aldrig skriva i måndags för vi kom hem så sent från träningen och jag åkte direkt till Henrik som hade lagat en utsökt spagetti och köttfärsås :-)
Träningen gick iaf super! Kände mig väldigt nervös först eftersom jag inte tränat på ca en månad. Men de gick så bra! Tänk att de ofta är så..? När man tror de ska gå som sämst så flyter de. tror man kan behöva lite break ibland :-) Har ju iof tr'nat väldigt mycket markarbete på sistonde och de är stor grund till hoppningen.
John och Karro red två hästar som dom tyckte var väldigt lika Kedves till sättet. Så vi tränade bara de som dom tre hästarna hade svårt för. Vi gjorde en övning som handla om att få dom lugna och vänta på hindrena och få snabb kontroll efter hindret. Alla tre gick som ljus i slutet och Kedves var fantasktiskt!

Igår promenerade jag ut till stallet efter jobbet, red 40 min på volten och skrittade sen ut. Tränade återigen bommar med Kedves. Hon börjar bli riktigt bra på de! Förut bara sprang hon på allting när de var bommar. Men nu börjar hon bli så mycket mera uppmärksam! Mitt jobb börjar få resultat, finally! :-) fick även beröm av John i måndags att han tyckte hon blivit jätte duktig på bommar. Alltid roligt att höra att ens slit har gett resultat! :-)

Nu sitter jag på jobbet igen. Har tagit med mig lite ljus och sånt så nu har jag verkligen boat in mitt kontor :-) de blev riktigt mysigt!

Hoppas ni får en bra onsdag, känns som att min dag kommer bli bra. Känner mig glad och utvilad :-)

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0