Torsdag, imorgon fredag.

Hatar den här dagen.. Känner mig väldigt anti idag och det gjorde de inte bättre heller att jag försov mig imorse. Hade stängt av klockan i sömnen och vakna med ett ryck tio över sex, börjar sex...
Idag har vi även besök av någon it-gubbe som sitter alldeles intill mig, känner mig verkligen på humör att sitta och prata datasystem idag som en nörd :-P
Ursch så negativ jag är idag, men de måste man få vara ibland! Livet är inte alltid helt roligt och just nu känns de som de mesta går emot mig! Men efter regn kommer sol som man brukar säga.. Sen brukar jag alltid tänka när jag har mycket som tynger mig att om jag klarar mig ur de här så kommer jag bli ännu starkare till nästa gång..

Träningen gick väl hyfsat igår. Tränade för en ny tränare och de är alltid lite nervöst.. Men Kedves skötte sig exemplariskt, dock något pigg. Vi gjorde många övningar som var jätte nyttiga för mig och Kedves! Allting handla hela tiden om att man skulle ha kontroll inför nästa hinder, hinna få upp kontrollen direkt efter. vi tränade på både korta och väldigt långa avstånd. Jätte nyttigt! Kedves har ganska svårt för båda eftersom hon gärna vill skjuta iväg. Så när de blir korta avstånd så måste man verkligen ta tag i henne direkt efter för att hinna få kontroll innan nästa hinder. Detta tränade vi på en S-båge, inte helt enkelt.. Men till en början gjorde jag halt efter varje hinder och la en liten volt för att få henne att lyssna och vänta. Efter att jag gjort de så lyssnade hon jätte bra på halvhalterna och jag kunde köra alla tre hinder på rad.
Sedan hoppade vi en bana på åtta hinder, gick hyffsat. Jag red väldigt kasst igår så jag lägger ingen skuld på Kedves. Hon är så himla hjälpsam och go den hästen. Trotts min kassa ridningen så bär hon mig runt.. Men men, jag ska försöka börja hitta gnistan snart igen.. Som sagt har de varit lite "tuffa-tider" på sistonde som även gått ut över mina hästar. Jag ska verkligen försöka hitta gnistan igen för jag vill inte vara utan mina fyrbenta kompisar :-) men nu väntar snart vintervila och då får jag tid att fundera och även vila upp mig själv från ridningen!

finaste Kedves påväg till träning :-)


X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0