Clinick

Igår var vi iväg till Strömsholm och tittade på fantasktiska Rolg Göran Bengtsson. Herregud så duktig han är! han sitter upp på helt främmande hästar och märker på engång vad deras behov är och får till de klockrent både på backen och över hindrena. När man sitter och tittar så tycker man att det ser så himla enkelt ut, men vet endå hur svårt de är.. Jag gillar verkligen hans sätt att jobba med hästarna, han tar de lugnt, låter dom få ta den tid dom behöver. Men samtidigt såg man att han var verkligen konsekvent redan från att han kom upp i sadeln. Man blir så frustrerade på sig själv när man ser hur små saker kan göra en sån skillnad! Som jag, jag undrar hur många gånger jag har fått tillsägelse om att jag måste vara mycket mer konsekvent med mina hästar redan från början. Inte börja bli "hård" när halva ridpasset har gått utan man måste påengång visa vem som bestämmer. Två nyckelord som John brukar säga till mig "mjuk, men konsekvent". Man ska kunna be sin häst om sin uppmärksamhet 50 min/dag, de kan dom faktiskt ställa upp på!
Jag känner mig väldigt taggad för dagens ridning på Kedves! Det är alltid så roligt när man kan finna inspiration från andra. Och vem finner inte inspiration från R-G Bengtsson, svenska ridsportens kung :-)



Dessvärre är vädret sjukt trist.. och jag kommer aldrig hinna ifrån jobbet så jag kan rida i ridhuset.. men men, de är bara att bita ihop! Jag ska tänka på gårdagens clinick så kommer nog ridningen gå mer smort :-)

ha en bra tisdag!

X

Kommentarer
Postat av: frida

hej

vad jobbar du med och vart?

2010-10-19 @ 17:01:18
Postat av: Viktoria

jag jobbar på ett flygfraktsbolag i märsta, vadårå?

2010-10-20 @ 10:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0