Tänk om, tänk rätt!

 

Igår blev de ingen ridning. Kedves har inga snösulor och jag kom inte ut till stallet förens vid sex och då var de bäcksvart! Så då fick de bli lite pyssling istället. Fixade till Mulles man lite gran. Jag har ju inte så stort ansvar för honom längre eftersom Jonna har hand om honom ca fem dagar i veckan, men snygg måste han vara endå ;-) han kan inte gå runt och se ut som en gammal hårig lus bara för att jag inte håller i tåtarna.. Så nu är han snygg igen, min black beauty :-) sen gick jag med Jonna upp till träningen. Hade egentligen satt på mig träningskläder för att gå hem från stallet, men jag fastna i ridhuset som alltid! Det var mer lockande att kolla hopplektion än att pulsa i snö hem med gympaskor och slimmade tränings-byxor.
Det var nog den mest underhållande hopplektionen på länge! Det är så sällan man själv sitter på läktaren, men jag förstår vad våra mammor menar med att dom ibland håller på att få hjärtstillestånd ibland när vi hoppar.. Jag hade en puls på 200 genom hela lektionen! Och Hempa höll på att tappa tålamodet helt när alla for fram som självmordspiloter trotts hans kritik, ja herregud vad jag skratta! Tre avåkningar, varav Jonna lyckades drutta av 2 ggr! men vad är de man säger, efter 100 avåkningar är man en bra ryttare! Så hon har ett par kvar ;-)

Fick lite nostalgi igår kväll. Började läsa i gamla dagböcker som jag skrivit i sen jag var 13. Herregud vilka "problem" man hade på den tiden. Jag skratta så tårana rann tillslut! jag skulle bara vetat hur bekymmersfritt livet var på den tiden, man hade flera killar och ens största problem var: "hmm ska jag ta honom eller honom, shit jag mår såååå dåligt och jag har de sååååå jobbigt". Haha och alla kaosade fester hit och dit, alla FF-fester som spårade totalt med polis och folk var otrogna! Jag skulle vilja spola tillbaka tiden för en dag och få vara 15 igen, helt klart!
Skrämmande vad tiden ändå går fort, minns vissa saker som att de vore igår.. Nu blir man bara äldre och förväntas blir mer vuxen, dock kommer jag nog aldrig bli riktigt vuxen ;-) Mina barn kommer få stå ut med en kaosad och galen mamma!

Jag bestämde mig även igår för ett motto jag ska börja leva efter, "leva varje dag som att de vore den sista". En närstående till mig och mamma som jag berättat om tidigare har ju drabbats av cancer, väldigt allvarlig cancer som förökar sig hela tiden. Detta har verkligen gjort att jag fått upp ögonen!! Man ska vara glad över de man har, vänner och familj och framförallt att dom är friska! man ska göra de som gör en lycklig och inte slösa tid på onödigt tjafs hit och dit. Som pojkvän tex, varför hålla sig kvar om man inte är lycklig?! Nej, de går helt bort för mig! Och om man nu gör slut eller blir dumpad, varför gråtta ner sig i de när de finns såååå mycket annat du kan glädjas åt! Slösa inte tid och energie på skit saker, omvärdera de till nått positivt ist. Så gör iaf jag och de funkar för mig!

Herregud vilken filosof jag har blivit, haha. Nej men helt ärligt är detta något att tänka på! Tänk om, är dina problem verkligen så stora och går inte att lösa? nej de tror jag inte.. sålänge man inte har döden i vitögat är de mesta ganska lätt!

Ha en bra fredag nu och ge dina nära och kära en extra tanke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0