Hungry Eyes

Dagen har rullat på som vanligt. En ganska lagom trist dag faktiskt och jag mår väl sådär. Men men, man ska inte klaga!
Ridturen igår kunde ha slutat i pannkaka! Trotts de kalla och mörka vädret så var jag envis och gav mig ut på en tur i skogen med Kedves, i blindo typ. Hon var lugn och snäll, men så kom vi till ridskolan där de kan hända dom mest spännande sakerna! Nån starta en grävmaskin.. Först var de lugnt och ja kunde lugna Kedves och vi fortsätta skritta lugnt hem. Men efter ett par meter hör jag hur grävskopan börjar ploga mot backen och kommer åt vårat håll. Kedves drabbas av panik och far rakt upp i luften och börjar skena! Mitt hjärta slog runt tre varv och de enda ja tänkte var "Håll dig fast Viktoria!" för ja ville inte hamna i en snödriva eller dimpa rakt ner i den sten hårda marken. Så ja höll mig fast för kung och fosterland och utanför stallet slängde jag mig av i farten och fick tag på Kedves. Både jag och Kedves skaka som asplöv! Ursch vad obehagligt de var, men tack och lov så blev ingen skada skedd!

Arbetsdagen börjar lida mot sitt slut och jag får snart packa ihop och åka hem, skönt! Jag och min bil är dock inte några vidare vänner idag så vi får väl se om ja lyckas ta mig hem. Imorse hade jag minst 10 utbrott på vägen mellan Sigtuna och Märsta.

Sen blir de stallet en sväng. Ingen ridning idag, men hästarna ska få varmare täcken eftersom de ska bli super kallt inatt! Sen blir de fika med Bimsan :-)

hej´svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0