Stockholm International Horse Show

Vad hände med att de inte skulle komma snö förens i januari? Nu har de snöat konstant i en vecka!

Jag har haft en helt fantastisk helg! Fredagen blev inte riktigt så lugn som jag hade tänkt. När jag kom hem från jobbet vid ett så tänkte ja byta om och åka till stallet och rida, men de ringer min mobil och de är Karro "Vickan, var är du?". I loppet av en minut så hade jag hunnit klä på mig, pratat med John om vägbeskrivning och sopat av bilen från snö för att att sedan åka så snabbt jag kunde in mot globen! Ett tag trodde jag aldrig att jag skulle ta mig fram, de var såna jäkla köre och snö kaos! Men med lite tålamod så lyckades jag tillslut hitta familjen Hickey på framhoppningen. Johannas nya häst Ofelia var även med och skulle tävla barbacka hoppningen med Robert Whitaker. Jag och Johanna höll på att bita fingrarna av oss av nervositet. Tio minuter innan klassen börjar hoppar han upp på Ofelia som han aldrig tidigare har ridit, travar två varv och ställer lite frågor. Sen börjar han hoppa och går sedan in och hoppar 1.70m, helt otroligt. De kallar jag ett proffs! Ofelia skötte sig exemplariskt och hon kom på en tredje plats. John, galningen själv, vann på 1.84m! Kamomill var över förväntan! Karro och Johanna var så nervösa så dom kunde inte filma för dom skaka så, så den lotten föll på mig.
Efter barbacka hoppningen var de internationella hoppningen, John och Kamomill fick 8 fel i omhoppningen. En super fin runda, men Kamomill blev lite väl på mot slutet.
Kvällen var verkligen grym! Kände mig så bortskämd när man fick gå runt där bland alla ens idoler! John Whitaker, Robert Whitaker, Malin Bayard, Rolf-Göran, Helena Lundbäck och alla andra fantastiskt duktiga ryttare! De är inte varje dag man får sitta och njuta av en framhoppning som jag gjorde! Även kändis hoppningen var ju i fredags så Carolina Gynning, Velvet, Musse och många andra tv-kändisar var där! Efter all ridning blev de fest. Jag fick dock vara nykter eftersom jag skulle köra hem på natten, men de var roligt iaf! Jag kände mig som ett litet barn på julafton hela kvällen.

Framhoppningen


John och Robert


Johanna kämpade runt på kryckor


Arga lilla Ofelia


En glad, men trött Kamomill


John tyckte att han hitta en häst i sin egna storlek och sattsar hårt inför nästa barbacka hoppning!




På lördags morgonen ringde klockan sju eftersom jag hade utsläppet i stallet. Lagom groggy och trött pallrade jag mig ut till stallet. Red både Mulle och Kedves, båda tyckte de var väldigt roligt med all snö och var väl något pigga, men skötte sig endå.
På kvällen var de middag och glögg hos C, riktigt roligt. Blev kanske lite väl mycket av de goda, nästa gång ska vi nog inte spättsa glöggen!
Igår var de en enormt seg dag, orkade knappt röra ett finger och de kändes som att min hjärna skulle hoppa ur huvudet och ja tänkte åter "Jag ska aldrig mer dricka i hela mitt liv!!", fårse hur de går! Lyckades iaf ta mig till stallet på kvällen och släppa in hästarna. Mina små busar fick massor av pepparkakor och gos eftersom de var första advent :-)


Nu ska ja jobba lite! Ha en skön måndag!


Kommentarer
Postat av: Anna Edner

Hej!

Vad roligt att läsa om Camomill och hennes framgångar. Roligt med bilder på henne också. Jag som kommenterar äger hennes mamma Looka. Camomill är född här men Gurresta står som uppfödare eftersom de hade en betäckningsrätt när jag köpte henne. Om du vill kan jag skicka en fin huvudbild på Camomill som föl. En riktig Spader Dam!!

Anna

2011-12-14 @ 15:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0