Breakaway

Idag känner jag mig liten och klen. Saker och ting snurra i mitt huvud hundra gånger om och jag känner mig rädd. De är alltid läskigt med förändringar, men den här gången kommer allting samtidigt.
Det som jag prata om tidigare är nu bestämt och den andra januari så flyttar jag och Kedves till Underberga. Det är en jätte fin anläggning och alls som står där stormtrivs, så ja hoppas att de blir samma för oss! Det som känns skönt är att jag kommer få mycket bättre träningsmöjligheter. Jag behöver inte längre sitta på nålar på jobbet och känna mig stressad över att det blir mörkt och jag inte kommer kunna rida. Nu kommer jag ha full möjlighet till ridhus och träningar när jag vill! De känns jätte sorgligt att lämna mina fina vänner i Togges stall, men Mulle kommer ju stå kvar så jag hoppas att vi alla håller kontakten iaf och hälsar på varann! Jonna kommer att fortsätta sköta Mulle så mycket som hon kan och de funkar jätte bra, resten av ansvaret tar mamma. Känns jätte konstigt att lämna Mulle och alla, men ibland är man tvungen att göra en förändring för att hitta glöden.. Min älskade Black Beuaty är fortfarande min fina prins och jag kommer inte att glömma honom bara för att jag och Kedves flyttat. Ja kommer åka ut och pussa på honom så ofta ja kan och skälla på han när han gjort hyss med Jonna ;-)  Jag hoppas och tror att jag gjort rätt val!

Världens finaste More Of Moulin som är inristad både i mitt hjärta och på min fot :-)
mulle

Efter denna flytt så ska jag även flytta själv den första februrari. Den känns också nervöst, men bra. Jag har länge velat göra de och nu är de äntligen dax. Jag vill ha mitt egna och känna mig självständig. Visserligen så kommer min bror bo med mig. Anledningen till att vi flyttar ihop är pga ekonomiska själ. Förhoppningsvis så slår vi inte ihjäl varann! Men de ska i vilket fall bli jätte skönt att få prova stå på egna ben, egen lägenhet och egen häst! Kommer bli dyrt som attans, men jag får leva på skorpor och vatten ;-) Tack och lov så har jag ett fast jobb och stormtrivs här så jag känner mig inte orolig för de.

Nu har ni en update om mitt liv, jag hoppas och håller tummarna för att år 2011 kommer bli ett lysande år för mig :-)




Kommentarer
Postat av: Fredrik

vad fin du är.

god jul, förresten.



/f.

2010-12-25 @ 06:10:28
URL: http://modsans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0