pengar, pengar, pengar..

Jag sitter på jobbet och försöker samla vuxen poäng. De är räkningar som ska betalas, skälla på p-lisor, leta soffa, leta säng och de viktigaste av allt... PLANERA min ekonomi framöver. Jag är så himla dålig på att veta vad jag gör med mina pengar, dom bara försvinner ut i tomma intet.. Men nu MÅSTE jag ta tag i de om dom närmsta månaderna ska fungera med häst, mat, lägnehet, bil osv.. De är att ta i när jag säger att jag kommer få leva på skorpor och vatten, men de kan bli så om ja inte planerar bättre. Ett exempel på de är att, som nu, bilen pajjar och de är INTE billigt! Eller som nu, få en JÄVLA p-böter på 700kr! Därför kan jag inte slänga iväg pengar som jag brukar så man står där den 15:e varje månad med knappa 200kr på kontot.. Skärpning!

Jag har sagt de förr och jag säger de igen, bästa killarna på jobbet är bäst! Dom håller just nu på att laga min klippmaskin så jag håller förbrilt tummarna för att den kommer börja fungera igen så Kedves slipper se ut som ett ulv på ena sidan av kroppen och naken-katt på andra..




Ha´re!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0