GOD NATT

Jag är återigen krasslig och hängig. Hade feber när jag kom från jobbet, men de känns bättre nu. Var en snabbis hos mina fina hästar och pussa på dom innan jag åkte hem och decka i sängen.

Idag har två stora saker dragit mig över huvudet. Det ena är att jag och min bror har fått en lägenhet som vi flyttar till i januari. Ska bli skönt att få prova på att bo hemifrån. Min förra upplevelse var inte alls bra. Bodde i min systers stora hus i tre månader mestadels för mig själv och det var inte helt kul med alla husspöken som bodde där med mig. Denna gången så ska jag ju bo med min bror också, kan bli en spännande upplevelse. Vissa dagar kommer jag nog ångra mig bitter och kommer vilja strypa honom, men som tur är bor inte mamma allt för långt ifrån så jag får fly dit då ;-) Nejdå, man ska gå in med positiv inställning, tror de kan bli mysigt! Jag och John har alltid varit mer som bästa vänner och kan prata med varann om allt så tror de kan bli roligt att få ägna mer tid ihop!
Det andra som hänt kan jag inte avslöja än. Men lovar att berätta så fort jag bestämt mig! De är väldigt blandade känslor runt beslutet och just nu vet jag inte alls, men som mamma sa så får jag sova över de och kanske imorgon har jag blivit klokare.. Kan ju hoppas på de iaf!

Mitt huvud är för övrigt som en enda soppa just nu. Jag har sagt de förr och jag säger de igen fan vad jag ställer till de.. Blir inte klok på mig själv. Förstår inte hur jag tänker eller varför jag aldrig bara kan göra saker lite lätt för mig själv och andra! Men jag är alldeles för impulsiv av mig, jag agerar först och tänker sen.. Jag vill krydda vardan lite extra med spänningar! Vem vill inte de liksom? Kan man leva lite farligt så gör man de? Eller? Kanske bara är jag som gör de. Uppernbarligen har jag inte lärt mig än att sånt brukar sluta i katastrof som tidigare gånger.. Men som vanligt har jag min lille djävul på vänster axel som säger "men man lever bara en gång Vikoria så varför leva de grått och oskuldsfullt när man kan leva de farligt och spännande?". Förbannade djävul, du verkar vinna även denna gång eftersom jag inte verkar få någon pli på mig själv, inte denna gång iaf. Jag kan inte motstå frestelsen! Förlåt Gud för att jag är ett omöjligt fall!



God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0